Skårs Gård.

publicerat i Allmänt;
Idag efter en härlig men jobbig cykeltur på 2,2 mil med Helena Fock så blev det ett dopp i Fagervik med efterföljande besök på Skårs Gård där vi intog en brunch. Mycket mysigt ställe, trevligt sällskap och god mat. Klart värt ett besök snart igen!

På em/ kvällen tog jag och barnen och besökte farmor. Härligt var det att sitta på balkongen och höra åskan lite på håll med lite duggregn i värmen!

Sommar sommar sommar........

publicerat i Allmänt;
Vilken sommar vi har!! Går ju inte direkt att klaga på vädret mer än att det nästan är lite för varmt. Här kommer lite av varje.

Jag, Klas, Per och Maria var i veckan och åt middag och kollade på badjävlar.

Vi har även hunnit med att vara en del på stranden. Denna dagen var farmor också med 😊.

Agnes fick rida på Blixten hos kusinen Sofia som hjälpte henne rida runt en sväng.
Agnes kan borsta tänderna själv så det så 😄.
Körsbärstomaterna växer och frodas.

Högsommarkväll vid fästningen.

publicerat i Allmänt;
Vilken underbar kväll vi haft jag och finaste Louise vid fästningen ikväll. Medköpt mat, filt, skön musik i bakgrunden från Halifornia. Sol, vindstilla och lite senare en underbar solnedgång och en Latte.

Borås djurpark.

Idag åkte jag, Klas, Agnes och farmor till Borås djurpark. Perfekt väder hade vi. Lagom varmt och soligt. Agnes tyckte att lekplatserna var mest intressanta än så länge. Men elefanterna och Lejonen var lite intressanta iallafall 😊. Ett av det bästa var att äta glass också.

Sommar och grillning.

publicerat i Allmänt;
Ikväll blev det grill igen på Azalea. Ikväll stod det egenmarinerade lammkotletter på menyn. Blev supergott! Resten av kvällen blev det lek ute i trädgården med Agnes. En dag efter att även ha gjort ett besök i Bua på Makrillfestivalen  blir det även att sjunka ner efter all lek med ett glas rött och bara njuta av sommarkvällen. 😊

Möhippa.

Igår hade vi möhippa för finaste Louise. Kändes som allt blev lyckat! Till och med vädergudarna stod på våran sida med 29 grader ute vid kusten och strålande sol. Blivande bruden hämtades upp av allihop i hemmet när paret satt och åt frukost i morgonsolen.
Vi skålade i mousserande bubbel och åt jordgubbar. Därefter blev det att åka och lära sig göra tårtdekorationer. Fanns flera i sällskapet som verkligen hade en estetisk ådra i sig!
Därefter blev det lunch vid fästningen en medelhavssallad som vi i möhippegruppen gjort dagen innan. Lagindelning med trekamp samt lite knep och knåp. Därefter kaffe med kladdkaka och vispgrädde och skivade jordgubbar. Innan vi drog vidare med bilarna till nästa aktivitet hanns det med ett dopp för den som ville vid damernas nakenbad. Det soliga vädret och värmen lockade verkligen till ett dopp!
Sista aktiviteten förhöll sig på Karlsbergs gård strax utanför tvååker. En härlig lantlig miljö där vi lagade en god trerätters middag allihop och sedan badade i tunna på kvällen. Under dagen fick bruden öppna paket som var och en slagit in med nåt som sammanförde den med bruden så skulle bruden gissa vem paketen var ifrån och när hon gissar rätt fick vi alla höra hur just de två lärt känna varandra. Klockan 01.00 bröt vi upp och åkte hem efter en mycket lyckad dag! 😃

Lite av varje.

publicerat i Allmänt;
Inköpt en bokhylla till Agnes rum.

Vi fortsätter vårat arbete i trädgården.

Gustav sitter med stöd bra nu i barnstolen och har för nån månad tillbaka börjat få smakportioner 😊.