Fest!

publicerat i Allmänt;
Tältfest hos Linda och Pierre igår. Hade hur kul som helst! Och vilken fantastiskt god Gulaschsoppa med tillbehör de bjöd på och Linda hade bakat god kladdkaka med grädde till. 😊
Och idag har jag och barnen varit med mormor medans Klas och morfar åkte mopperace 😄.
Finaste Linda och Pierre.
Bild på vinnande laget.
Vinnande laget fick bjuda övriga på Tequila.
Och från idag söndag innan Klas och pappa körde mopperace.
Pappa kom 2:a och Klas 5:a i mopperacetävlingen av 52 deltagande.

Mormor och Gustav kollade på när alla mopedister körde förbi utanför.

Mallorca

publicerat i Allmänt;
Hemkommen efter en fantastiskt rolig resa med finaste Hannah. Började Dick lite kaosartat med att Hannah som först skulle flyga från Arlanda till Landvetter med Norweigan blev 1 H och 20 min försenad och höll på att missa flyget ner till Mallorca. 😱 Men med ett par minuters marginal hann hon med.
Här lite bilder från vårat hotell i Illetas ca 20 min med buss från Palma.

Superfin frukostbuffe på hotellet vi bodde Europe Playa Marina. Som även bjöd på Cava till frukost.

Vi hade Illetas stranden bara ett par minuters promenad bort.

Ovanför stranden var det fina restauranger med fin utsikt över havet med trevlig personal och god mat och dryck. I värmen var det svalkande med en kall öl.
Jag provade att äta Paella men det var ingen smakupplevelse tycker jag! Hade en bismak så jag kunde faktiskt inte få ner det vilket inte är en vanlighet för mig! 😄
Ja vi har verkligen haft det gott!
Kände att tog tog ett tag för mig innan jag kom ner i varv men tillslut kom lugnet över mig och jag njöt i fulla drag och kunde öppna en bok och läsa.
Resan var verkligen välbehövd.!
Blev ju såklart turer in till Palma som verkligen är lika mysigt som alla säger! Lite Barcelona i miniatyr.
Här Catedralen som var riktigt mäktig.
Efter en god middag i Palma unnade vi oss varsin glass.
Alltså dessa underbara mysiga smala gränderna. Strax till höger här tog vi en lunch när vi var inne på fredagen.
På em började det så smått regna så vi sökte skydd vid ett cafe/ restaurang och tog varsitt glas Cava. Men de små dropparna var bara ett förspel för snart öppnade himlen sig.
Tillslut var vi ju tvugna att lämna för att fortsätta shoppa i hopp om att kunna byta om i en provhytt till lite finare kläder som vi hade med oss inför kvällens finare restaurangbesök på Il Pardiso.
Syns inte så bra på bilden kanske men här är vi två dränkta katter och våtare skulle vi bli! Inte hittade vi någonstans att byta om heller så det slutade med att vi tog bussen till restaurangen och alltså personalen endast män kollade på oss med blickar som om de undrade vad det var katten släpat in. Vi sa att bi bokat bord och skulle vilja låna toaletten för att byta om.
Lite andra blickar när vi kom ut och hade bytt om. Mycket god mat, fin service och vi ska inte tala om utsikten! Kan mycket varmt rekommenderas! Fick med mig ett recept också som jag frågade om som jag ska prova göra här hemma. 😊 Här mår vi gott!!
Sista dagen på Illetasstranden var vi ju tvugna att prova ett glas Sangria också. Mycket gott! 👌
Sista kvällen tog vi oss en promenad till Illetas hamn.
Här hittade vi en restaurang precis nere bland båtarna i hamnen med mycket fint läge!
Sedan var det dags att flyga hem dagen tidigt tidigt dagen efter.
Kan varmt rekommendera Mallorca men vi trivdes bäst med att bo i lugnet i Illetas istället utanför för att istället kunna helldre ta bussen in till Palma om man kände för det. Stränderna i Illetas var mycket renare också och mysigare.